Duidelijke artikel over Shin Splints

Dit onderwerp bevat 5 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  arjan 3 jaren, 4 maanden geleden.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur

Sjoerd Blom
    Sleutelbeheerder

Sjoerd Blom
    Sleutelbeheerder

Hier heb ik zeker wat aan!

hoofdophol
    Bijdrager

Dank je wel Marteijn, zeker interessant!

saskia86
    Bijdrager

Als natural runner staan er toch wel puntjes in waar ik het niet zo mee eens ben šŸ™‚

Sjoerd Blom
    Sleutelbeheerder

Als shin splints geblesseerde staan hier wel relevanteĀ kenmerkenĀ voor deze blessure. Waar ben je het niet mee eens?

arjan
    Bijdrager

4e alinea:

als oorzaak wordt o.a. genoemd dat de voetboog te weinig ondersteuning krijgt. met een ander perspectief kun je zeggen dat de voetspieren te zwak zijn, waarom zou je anders ondersteuning moeten bieden?

En dat pronatie een oorzaak is vind ik ook discutabel. Proneren is een natuurlijke beweging van het lichaam. Door schoenen met verhoging te dragen vergroot je dat uit.

10e alinea:

Hier moet ik eigenlijk een beetje om lachen… een haklanding een normale landing? Dit is leuk voor de fysiotherapeuten en de orthopeten die hier een goede boterham mee verdienen.

Ik wil niet overkomen als een barefootfanaticus maar ik lees in dit artikel een hoop argumenten om een cursus naturalrunning te volgen. Bij een goede looptechniek is het belangrijkste om je lichaam zo min mogelijk te (over)belasten. Hardlopen bestaat toch niet alleen uit conditie opbouwen? luisteren naar je lichaam is net zo belangrijk. Als ik in mijn kuiten voel dat ik ze teveel belast betekent dat ik meer mijn heup moet draaien. Als ik mijn knieƫn voel betekent dat dat ik meer door mijn knieƫn moet zakken tijdens het lopen. Voor een hoop klachten is er een oorzaak in de manier dat je loopt. Bij een sportschoenenwinkel vertellen ze je natuurlijk dat je andere schoenen moet kopen en de fysio laat je 10 sessies krachttraining doen. Zouden ze er misschien belang bij hebben???

goed, ik draaf door… mochten er nog vragen zijn hierover, laat het me gerust weten

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.